Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejting för skilda och ensamstående tips på bra presentation på dejtingsajt dejting tv3 deltagare dejting gävle kommun

Gå tillbaka   dejtingsajt för gifta kvinnor helt gratis dejting online nätdejting 2013 youtube > helt gratis dejtingsidor nätdejting 2013 deltagare > dejtingsajt för fula
nätdejting bra presentation dejtingsida på facebook logo Vatten o Avlopp Hur gör man för att hantera Vatten o Avlopp o Toaletten när man är ute med Husbilen

Svara

exempel på presentation nätdejting dejta 15 åring utveckling
Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet
Gammal
passagen dejting frågor HBK Medlem

Nisse oi Näsåkers avatar

Hemvist: Emmaboda
Ålder: 70
nätdejting fördelar och nackdelar wikipedia Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-13, 21:23

I vårt första hus hade vi en varmvattenberedare som inte hade elpatron utan 3 st "tapeter" som var spända runt behållaren. Jag kollade hur det såg ur rent mekaniskt och det var värmetrådar lagda på något som såg ut som glasfiberväv men givetvis var av annat material. Så principen fungerar.
Vitsen med din idé skulle ju vara att du hade i alla fall jummet vatten när du stannade och på så vis förkorta tiden på gasol för att få varmvatten.
Jag tycker idén är intressant!
Vårt kylskåp är av AES-typ så när jag kör går det automatiskt på 12V. Det innebär att en P11 räcker länge för oss.
/Nisse

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting appar gratis fredag Följande Tackar Nisse oi Näsåker för detta inlägg:
gratis date app (2009-05-14)
Gammal
dejt 3 regiao rs HBK Medlem

Göte Js avatar

Hemvist: Linköping
dejtingsida på facebook knapp Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 16:00

Boo jag har följt den här tråden med intresse och funderat över vad man skulle kunna anväda som väremeelemnt. Då slog det mig plötsligt att ett glödstift till dieselmotor har ju en resistans i storleksordningen 1 ohm. Varför inte tillverka en "Elpatron" mha ett rör som du paralellkopplar med värmepannan och med ett eller flera glödstift som värmeelement ???
Glödstift finns på Biltema för 60-80:- /st.

// Göte J

dejtingsida på facebook klistermærke Följande 3 användare säger Tack till Göte J för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajter gifta oss HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

Hemvist: Falköping
Ålder: 53
dejtingsida på facebook flashback Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 17:08

Det var ju en smart idé , skulle man kunna gänga i ett glödstift i behållaren och få det tätt eller är det risk för kortslutning då ?

dejtingsida på facebook film Följande 2 användare säger Tack till Bengt-Åke Linder för detta inlägg:
dejting tv3 online (2009-05-14), dejta någon på distans (2009-05-14)
Gammal
dejt 3 regiao biomedicina HBK Web

Michael Johanssons avatar

Hemvist: Ystad
Ålder: 62
gratis dejting forum umeå Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 17:23

Bara en spontan fundering kring glödstift: är de livsmedelsgodkända .

Länk till mitt dejting gävle meny

dejtingsida på facebook android Följande Tackar Michael Johansson för detta inlägg:
bar dejt stockholm (2009-05-14)
Gammal
dejt 3 regiao bh HBK Medlem

Göte Js avatar

Hemvist: Linköping
dejtingsida på facebook grupp Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 17:56

Ja, om dom är nya!- Nåja Götegodkända.
Men Michael brukar du dricka varmvattnet, det anväder vi mest för att tvätta oss i .
Gänga in låtervanskligt det är väl troligen väl tunnt gods i manteln och svårt få tätt. Kortslutning, knappast, vattenledningsvatten har ganska dålig ledningförmåga !
// Göte J

Senast redigerad av Göte J den 2009-05-14 klockan nätdejting zoosk hjälp 18:02.

nätdejting fördelar och nackdelar centerpartiet Följande Tackar Göte J för detta inlägg:
Gammal
vad göra på dejt i stockholm HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

dejtingsida på facebook email Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 18:10

Man skulle ju kunna ta en stång som är lite tjockare än glödstiftet och borra hål i samt gänga den samt därefter svetsa fast den i behållaren så är ju inte stiftet i kontakt med vattnet samt är glödstiftet ju utbytbart .

Detta skulle jag nog gjort om jag hade haft en äldre husbil den jag har nu vill jag nog inte exprimentera med utan kör med gasol/el .

gratis dejting forum danmark Följande Tackar Bengt-Åke Linder för detta inlägg:
Gammal
dejt 3 regiao xbox HBK Web

Michael Johanssons avatar

Hemvist: Ystad
Ålder: 62
dejting appar gratis yrkesutbildningar Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 18:27

Mnjaä, varmvatten dricker jag kanske inte, möjligen eldvatten.

Men ibland slinker varmvattnet med när kaffet skall kokas och man är väldigt kaffetörstig. Fast det blir ju ganska små mängder så det har kanske inte så stor betydelse i det långa loppet.

dejting appar gratis youtube Följande Tackar Michael Johansson för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2012

Gunnel o Bernts avatar

Hemvist: Sala
Ålder: 82
dejtingsajt happypancake konto Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-14, 21:11

Det finns en Truma orginal elmatta att montera runt vv-beredaren,kolla på Kama fritid ,det är ju en SÄKER anordnig med orginalgrejer.
Bernt

Gammal
dejting på nätet flashback skvaller HBK Medlem

Hjulnissarnas avatar

Hemvist: Halmstad
Ålder: 69
bra dejtingsidor som är gratis yrkesutbildningar Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-15, 11:40

Visst, den känner jag till men den är ju för 230 V.... dvs tänkt för dem som har en panna med varmvattenberedare enbart för gas (utan elpatron). Men min idé var i princip samma utförande men med 12 V-slingor!
Tack i alla fall!
/Boo

Gammal
FD.HBK Medlem 2015

Mikael o Yvonnes avatar

Hemvist: Kungälv
Ålder: 58
bra dejtingsidor som är gratis youtube Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-15, 11:59

Hej har faktist funderat på nåt liknande och då föll tanken på dessa små 12 voltskaffebryggare om man inte skulle kunna använda den tråden som "elpatron"tror att den bästa effekten kontr strömåtgång är troligtvis blöta element eller värmare

obs detta är bara en tanke och inget som kommer att serieproduceras!

Senast redigerad av Mikael o Yvonne den 2009-05-15 klockan nätdejting zoosk hur 12:02.

Gammal
dejt 3 regiao consulta HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

nätdejting fördelar och nackdelar nato Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-15, 13:18

Nu kom jag på en annan idé ... Istället för att ge sig på originaldelar som varmvattenberedaren så skulle man ju kunna lägga emellan en kopparrörstump med ett motstånd på som man isolerar bra .
När man ger ström till motståndet så blir detta varmt och även då kopparröret som i sin tur värmer vattnet .
Man för ju då hoppas att det blir lite strålningsvärme så det blir lite volym men jag förmodar att tanken är att man skall få lite varmvatten för tvätt och itne till att duscha .

På så sätt gör man inte någon åverkar på originalprylarna .

Gammal
dejt 3 regiao jurisprudencia HBK vice Ordf.

Calle Bonaths avatar

Hemvist: Mark
Ålder: 61
dejt drink stockholm Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-15, 13:55

Känner en elektriker som var inkopplad på ett jobb att tina frusna rör med elektricitet.
Och jodå, röret tinades, men huset brann ner..... ( Faktiskt sant, Kungsbacka 1980-talet)
Calle

Gammal
passagen dejting kultur HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

hur många dejtar på nätet Sv: Varmvatten via 12-voltssystemet - 2009-05-15, 14:10

Man får ju inte ta ett så kraftigt motstånd så det blir så varmt .

Svara

dejta tjejer på nätet nätdejting zoosk bra nätdejting zoosk medlemskap > nätdejting för rika behöver gratis dejting forum jobb > nätdejting zoosk review

gratis dejting nummer iphone « nätdejting zoosk login | dejtingsidor ukraina online dejting på nätet flashback konto »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning seriösaste dejtingsidan Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
nätdejting fördelar och nackdelar aktiebolag dejtingsidor ukraina nyheter dejtingsida på facebook profilbillede marurs dejting appar gratis ziehen Värme/kyla i husbilen dejtingsajt för gifta par 1 dejtingsajt för gifta personer 2008-09-29 nätdejting fördelar och nackdelar kärnkraft 19:55
bra dejtingsidor som är gratis comhem dejtingsajter edarling jobs bra gratis dejtingsidor roadmelody dejting appar gratis android Vatten o Avlopp dejting appar gratis ipad 6 dejtingsida på facebook wikipedia 2008-08-20 dejtingsida på facebook ipad 21:02
dejtingsida på facebook iphone dejtingsajter edarling avis dejtingsida på facebook tips roadmelody dejtingsajter kk hur Vatten o Avlopp dejtingsajter kk hemsida 1 dejtingsida på facebook side 2008-07-27 dejtingsida på facebook status 09:53
nätdejting fördelar och nackdelar vattenkraft nätdejting för pensionärer förmögenhet nätdejting fördelar och nackdelar vindkraft Jenny & Micke dejtingsida på facebook video Värme/kyla i husbilen dejtingsajt för gifta mig 11 dejtingsajt för gifta män 2008-04-24 dejtingsida på facebook chat 08:34
gratis dejtingsidor flashback nätdejting för pensionärer försäkringskassan dejting appar gratis saker fransson gratis dejting forum officiel Under Markisen gratis dejting forum oskarshamn 3 dejtingsajter kk förhållande 2007-05-03 dejtingsajter kk för 13:45

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

norsk dejtingsida Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS