Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsida för rika behöver dejtingsajt för unga gratis youtube dejtingsajt för unga gratis yrkesutbildningar bra frågor till dejt

Gå tillbaka   dejta mammor dör gratis dejting badoo bra frågor på nätdejting > gratis dejting badoo betalning bra dejting sida yahoo > hur dejtar man på kardashian spelet
dejta i tv fördelar med nätdejting exempel Sköt om Husbilen Tips och råd hur man sköter om sin Husbil med tex. tvätt,vaxning,klädsel och dylika ting. Praktiska små tillbehör passar ochså här.

Svara

b2 nätdejting nackdelar dejting sverige gratis online
Sv: Effektbox
Gammal
nätdejting är han intresserad kroppsspråk HBK Medlem

Håkan Js avatar

Hemvist: Uppsala
Ålder: 58
dejta mammor malmö Sv: Effektbox - 2009-03-09, 16:32

Tack Bengt.-Åke

Hänvisar till vad jag skrev i inlägg 10.

Ni som fortfarande tvivlar ring eller maila till dom olika företagen och ni kommer märka skillnad på svar och senare även support.

//Håkan J

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
dejtingsidor äldre kvinnor flashback HBK Medlem

Hemvist: Jönköping
börja dejta sitt ex Sv: Effektbox - 2009-03-30, 18:05

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajter bonde do Håkan J Visa inlägg
Tack Bengt.-Åke

Hänvisar till vad jag skrev i inlägg 10.

Ni som fortfarande tvivlar ring eller maila till dom olika företagen och ni kommer märka skillnad på svar och senare även support.
Bravo KCR
Nyss hemkommen efter en tur till Österrike och med en nymonterad KCR box under huven på Fiaten. Klart mycker skönare körning och färre heljusblinkningar från Helmut i sin BMW tack vare snabbare omkörningar. Stor skillnad på accet mellan 100 till 120.

Gick till och med att köra på farthållaren i Kasselbackarna men då kostar det, 1,4 l milen.
I övrigt ingen större skillnad på bränsleförbrukningen, ligger mellan 1 - 1,25 (Hymer helintegrerad).

Dock blir motorn känsligare på dieselkvalitet, stor skillnad om man tankar på lågpris eller t.ex. Aral. Bäst här hemma är hittills IDS och den "kletigaste" pumpen.
Denna skillnad har jag inte upplevt lika tydligt på mina 2 tidigare 2,8 liters motorer. Är det flera som uppmärksammat detta?
Challe

dejta sitt ex snabbt Följande Tackar ChalleW för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2009

mrabarths avatar

Hemvist: Motala
dejta sitt ex svartsjuk Sv: Effektbox - 2009-03-30, 18:17

Vad tror Ni om den här ???
gratis dejting badoo verwijderen
mvh Mr Abarth

Gammal
nätdejting är han intresserad engelska HBK Medlem

Linda & Martins avatar

Hemvist: Uddevalla
dejta sitt ex tips Sv: Effektbox - 2009-04-07, 13:11

Om det är så att bilen går bättre utomlands är nog vår "miljövänliga" diesel som vi har i Sverige ett av skälen till detta.
b2 nätdejting tips
Detta är nog också ett av skälen till att man i Sverige aldrig heller kan köra en dieselbil på den förbrukningen som tillverkarna uppger i sina datablad.

Gammal
dejta mammor text HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

Hemvist: Falköping
Ålder: 53
nätdejting mazily app Sv: Effektbox - 2009-04-07, 15:09

Det är nog även så om du skall byta bil så kan du säkert få igen en del pengar om det sitter en KCR-box i medans en box av okänt märke kan vara svårsåld .

Gammal
FD.HBK Medlem 2011

Hemvist: Sala
fördelar med nätdejting tips Sv: Effektbox - 2009-04-16, 20:01

Citat:
Ursprungligen postat av dejta chilenare flashback FraMia 1014 Visa inlägg
Hej på er!

Har kollat på en effektbox på Tekniktema.se som garanterar mindre bränsleförbrukning och 30hk mer . Det låter ju kanon!
Är det någon som har någon erfarenhet/kunskap om detta ?
Är tacksam för all info.

Mvh FraMia 1014
Hej! Har ganska nyligen haft kontakt med Tekniktema.se och beställde en effektbox från dom. Fick hem grejerna men saknade en riktig manual, som skulle komma som ett mejl. När mejlet kom så var den instruktionen till en helt annan bil (Ford Mondeo 2,0) Vi har en husbil som är byggd på Ford Transit 2,2 TDCi. Den kunde kanske stämma tyckte dom på firman, man häpnar! Blev lite sur och påpekade detta, tog ett tag så skickade dom något som påminde lite mer om verkligheten. Jaha tänkte jag, alla kan ju göra misstag. Ordnade ett garage och skulle montera in detta i motorn, skulle ju vara så enkelt, sas det. Visst det kanske det är om man får en riktig manual. Fanskapet passade inte, dom hade skickat med fel kontaktsats. Nu så fick det vara nog, blev riktigt arg och tog kontakt med amatörerna igen och skickade tillbaks grejerna. Alldrig att jag chansar med detta på en helt ny husbil. Tog kontakt med KCR och beställde grejer där istället, villken skillnad, dom vet vad detta handlar om. Ett gott råd, ta er en riktig funderare innan ni beställer dessa lågpris varianter på dessa grejer.

Gammal
bra presentationer dejting online HBK Medlem

Bengt-Åke Linders avatar

Hemvist: Falköping
Ålder: 53
dejta sitt ex namn Sv: Effektbox - 2009-04-17, 18:43

Grattis !! Kvick och Carlsson Racing är några man faktiskt kan lita på när det blir problem om det blir några , jag skall åka ner till dom om 2 veckor för jag får väl förmodligen min "nya" i nästa vecka och det vore ju gott med nästan 170 hkr .

Senast redigerad av Bengt-Åke Linder den 2009-04-17 klockan nätdejting vad ska man skriva datum 19:33.

Gammal
dejtingsidor äldre kvinnor dejting HBK Medlem

V-backens avatar

Hemvist: Stockholm
dejta sitt ex pojkvän Sv: Effektbox - 2009-10-10, 09:19

I DN Motor (3/10 och 10/10) pågår en intressant artikelserie om ekonomitrimning av tunga lastbilar. I den första artikeln döms dieseltrimningen ut eftersom motorerna ger ökade utsläpp av kväveoxid och partiklar. Både Scania och Volvo säger att det är omöjligt att ekonomitrimma utan att påverka motorernas tillförlitlighet, livslängd och miljöpåverkan.
I dagens artikel diskuteras om det är godkänt att ekonomitrimma tunga lastbilar. Bilprovningen och Transportstyrelsen är tydligen maktlösa i dagsläget. Men det förs diskussioner om problematiken med trimmning och optimering inom Europa. Några färdiga förslag finns inte ännu.
V-backen

Senast redigerad av V-backen den 2009-10-10 klockan hur länge dejta innan tillsammans 15:55. Anledning: Tillägg

Gammal
FD.HBK Medlem 2015

ChristerPs avatar

Hemvist: Höganäs
Ålder: 68
nätdejting mazily uk Sv: Effektbox - 2009-10-10, 11:57

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejting mazily utropstecken Leif & Rita Visa inlägg
Det finns helt klart en massa åsikter montering av effektboxar och chiptrimmning. Om man tar Volvo som exempel så är skillnaden mellan en 140Hk och en 170Hk endast en fråga programmering enligt Volvo. Även från fabriken alltså. Fiats egna märkesverkstäder utför ju montering av effektboxar, det skulle dom troligen inte göra om det vore skadligt för motorn. En kompis till mig jobbar som mekaniker på en märkesverkstad för Citroén och peugeot och dom har inte träffat på någon motor som rasat p.g.a effektbox. Själv monterade jag en box från
undersökning dejtingsajter flashback i våran Ducato 2,8JTD och effekten ökade rejält med bibehållen bränsleförbrukning. Vad man nog bör tänka på är att inte belasta växellådan fullt ut med nya effekten (på femman). Då har man nog ett ras där iså fall. Jag betalade ca 1800:- för boxen inkl. frakt och monterade den på ca 30 min.
/ Hej från Leif
Hej Leif,
Kollade denna på deras hemsida. För min del (Renault 146 hkr m partikelfilter) finns 3 alternativ men vet egentligen inte vilken skillnad det är mellan boxarna (förutom priset)? Är detta ett lågprismärke eller du anser det är av god kvalité för pengarna. Hur länge har du kört med din? Följer det med en beskrivning på montering på engelska eller tyska? Antar att man inte kan "klödda till det" om man inte har tummen på fel ställe dvs. Är det värt pengarna att satsa på ex.vis KCR och vilket mervärde får man av det i så fall?

Någon annan som har erfarenhet av detta märke som Leif installerat?

Hälsar
ChristerP

Senast redigerad av ChristerP den 2009-10-10 klockan dejting tv guide 12:13.

Gammal
nätdejting är han intresserad sms HBK Medlem

Karin & Dicks avatar

Hemvist: Ronneby
Ålder: 67
dejta chilenare sverige Sv: Effektbox - 2009-10-10, 13:13

Jag installerade den innan semestern förra året. Mycket enkel installation. Instruktion på tyska, men efter kontakt (E-mail) med företaget fick jag den på engelska. Jag märkte en klart förbättrad dragförmåga hos bilen. Även en något mindre dieselförbrukning. Vi var till Croatien och på motorväg med farthållaren inställd på 130 drog den ganska exakt 1,0 l/mil. Det minsta var när vi åkte på Gotland på eftersommaren 0,83l/mil.
Dick

dejta chilenare skämt Följande Tackar Karin & Dick för detta inlägg:
Gammal
nätdejting är han intresserad tecken HBK Medlem

Arne HBK 13s avatar

Hemvist: Skövde
dejta sitt ex igen Sv: Effektbox - 2009-10-10, 13:31

Jag köpte en box från denna tillverkare CarTuning4U - Dieseltuning vom Profi - Tuningboxen - OBD Tuning för ca1,5mån sedan.
Jag har en Renault 140CDI 136hk 3,0l motor,jag köpte inte boxen för att kunna köra snabbare utan för att få bättre körbarhet på 6:ans växel.
Jag köpte den boxen som det är en fjärrkontroll med till.
Vid fullt lass (3.500kg) så kunde jag tidigare inte använda 6:ans växel under 95km/h om det inte gick något utför.
Med boxen inkopplad kan jag nu lägga i 6:ans växel vid 85km/h och få fullt drag vid omkörningar.
När jag inte behöver full effekt stänger jag bara av boxen med fjärrkontrollen,och då går bilen som tidigare.
Boxen går att ställa i 9 olika steg,man ställer in den där man tycker att bilen går bäst efter ens eget tycke.
Jag kör på steg 4 då jag tycker att bilen blir lite för hetsig på dom övre stegen.
En sak som jag snabbt upptäckte var att färddatorn inte visade rätt på snittförbrukningen.
Färddatorn visade att förbrukningen sjönk med 1,5dl milen,men vid kontroll drog bilen lika mycket som före (0,97L/mil) jag monterade boxen.
Jag har nu kört en resa ner till Tyskland och tillbaka och är nöjd med boxen.
Arne.

nätdejting mazily flashback Följande Tackar Arne HBK 13 för detta inlägg:
Gammal
nätdejting är han intresserad test HBK Medlem

janne As avatar

Hemvist: Orust
Ålder: 63
dejta sitt ex operationsinstrument Sv: Effektbox - 2009-10-10, 16:24

Hej

Har samma box som Arne ovan sen en månad tillbaka, monterad i en Knaus Sunliner 800 (helintegrerad och tung) med 2,8 JTD-motorn. Märker inte nån ändrad förbrukning men en klart förbättrad körbarhet .... bättre vrid vid acceleration samt avsevärt bättre pulver i uppförsbackarna. Fjärrkontrollen är super, vid t ex stadskörning kan man koppla ur boxen och få en mjukare motor. Kör nu boxen i läge 8 vilket kanske är lite högt .... motorn blir lite "hetsig" när boxen går in......

//Janne

dejta sitt ex ofta Följande Tackar janne A för detta inlägg:
Gammal
dejting för hiv ifrån HBK Medlem

Rolandns avatar

Hemvist: Malmö
nätdejting mazily recension Sv: Effektbox - 2009-10-10, 18:05

Har också samma box som Arne och Janne.
Är också mycket nöjd med mitt ökade vridmoment. Var perfekt vid körningar i Alperna och i backar på Autobahn.

Även jag är däremot konfunderad över varför bränsleförbrukningen i mitt fall sjönk med c:a 2,5 dl per mil enligt färddatorn. Vid tankning och verklig kontroll över flera hundra mil, visar det att förbrukningen har sjunkit med 1 dl per mil med boxen inkopplad.

Varför gör boxen att det blir felvisning i färddatorn kan man undra ? Utan box visar datorn c:a 1 dl fel per mil.

Kanske därför några påstår att de fått så fantastiskt låga siffror ibland, de har bara kollat färddatorn och ej verklig förbrukning?

dejtingsajter skåne jobb Roland

nätdejting mazily review Följande Tackar Rolandn för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2014

Lackes avatar

Hemvist: Västerås
nätdejting mazily tumblr Sv: Effektbox - 2009-10-11, 11:01

Citat:
Ursprungligen postat av fördelar med nätdejting flashback sören Visa inlägg
Hej
Jag monterade en KCR Diesel Power på min Fiat 2,8 årsmodell 04 förra sommaren. Fiatverkstaden gjorde jobbet men det är mycket enkelt och tar nog inte mer än 15 min. Den var ganska dyr (7000 spänn) och sparar bränsle har jag inte upptäckt. Däremot blir det en mycket bra körbarhet med den extra kraften, vilket inte betyder att man måste "köra bus" Jag är mycket nöjd med köpet.
Sören
Hej
Har haft samma fundering men den verkstad jag pratade med avrådde, han visade en hel hög KCR boxar som dom monterat och som gått sönder.
Programera om bilens styrbox i stället det är bättre för då ändrar du flre parametrar.
Lacke

Gammal
dejtingsajter skåne idag HBK Medlem

kocken1s avatar

Hemvist: Kungsbacka
Question dejting ideer engelska Sv: Effektbox - 2009-10-11, 17:51

Kan man besiktiga husbilen med boxen inkopplad eller blir det ombesiktning direkt?

/Håkan

Gammal
dejting för hiv virus HBK Medlem

Håkan Js avatar

Hemvist: Uppsala
Ålder: 58
dejting ideer ekonomi Sv: Effektbox - 2009-10-11, 18:00

Förra bilen vi hade (6år) så besiktigade jag den med boxen inkopplad. Bra värden varje gång och inga problem.
Men den är som du vet mycket enkel att koppla bort så om man känner sig osäker tycker jag man ska göra det.

//Håkan J

Gammal
dejting för hiv vanligast HBK Medlem

Hemvist: Heby
att dejta en mamma Sv: Effektbox - 2009-10-11, 18:28

Bilprovningen godkänner inte bilen om dom ser att en trimbox är installerad.
Men det är som sagt endast en visuell kontroll.

Även vi har en nyinstallerad box från cartuning4u till vår 2,8 JTD och den fungerar utmärkt. Samma erfarenhet att den laddar lite väl mycket med högre inställningsgrad men den går ju att justera.

Däremot har jag en erfarenhet från en box från Trimteknik som jag returnerade direkt av olika skäl.
Paketet kom tillbaka då adressaten var okänd!!
Ett mobilnr på fakturan ledde då till inehavaren som hade en helt annan adress som han inte ville uppge!!
Jag skulle få den på mail senare, vilket jag också fick.
Adressen var en Poste Restante adress!!
Pengarna kom senare i retur vilket kändes osäkert mht omständigheterna.
Mina efterforskningar visade att samma innehavare även innehar Dieselkraft som har ett samarbetsavtal med Caravan Club!
Även om både annons och optimeringsboxen ser gedignare ut så kan man ju undra.

Aviatören

dejta en ung mamma Följande 2 användare säger Tack till Aviatören för detta inlägg:
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Södertälje
dejtingsajter bonde online Sv: Effektbox - 2009-11-22, 21:42

Det bästa sättet att trimma en husbil i dag är via V-tech RTS.

Liknande PPC tekniken som BSR använder.
Skillnaden är att det finns till fler bilmodeller.

från billiga dejtingsajter gratis

Trimma bilen själv!

-Växla mellan original och trim enkelt.
-Få uppdateringar via internet.
-Manual på Svenska - inga förkunskaper krävs!
-RTS enheten kan även kontrollera felkoder.

V-tech RTS

gör det möjligt för dig att själv trimma din bil eller återställa till original utan att du behöver besöka oss.
RTS enheten sparar ditt original program samtidigt som den har plats för 2 st trimprogram.

Du får ett komplett paket med allt du behöver för att kunna trimma din bil.

Allt ingår!

Du får ett paket som innehåller allt du behöver för att trimma din bil.

För att kontrollera om RTS kan användas till just din bil kan du ladda ner en lista med alla bilar här.

Du kan även skicka ett mail till oss med din bils uppgifter.
Vi arbetar dagligen med att lägga till nya bilmodeller.

Gammal
nätdejting desperat pub HBK Medlem

Per-Haralds avatar

Hemvist: Norge
Ålder: 60
dejta mammor bok Sv: Effektbox - 2009-11-22, 21:56

Hei!
Jag har ingen "vitenskaplega" betyg/bevis, men har brukt Powerbox från Rapido/Dimsport, på mine 3 siste husbilar. Ducato 2,8JTD. Ducato 2,3, och igjen 2,8jtd.
Vår siste tur i sommar var på 566 mil, kjørte med box inkoplad, halva turen, resten utan.
Diesel førbrukning, lågast med box............
Har brukit denne box i ca 4 år.
Det fungerar. Men ,OBS ved bruk av fartholdare/cruise control, vil førbruket øka.
Citat:
Ursprungligen postat av dejta mammor blogg Jonis Visa inlägg
Det bästa sättet att trimma en husbil i dag är via V-tech RTS.

Liknande PPC tekniken som BSR använder.
Skillnaden är att det finns till fler bilmodeller.

från bra dejting sida word

Trimma bilen själv!

-Växla mellan original och trim enkelt.
-Få uppdateringar via internet.
-Manual på Svenska - inga förkunskaper krävs!
-RTS enheten kan även kontrollera felkoder.

V-tech RTS

gör det möjligt för dig att själv trimma din bil eller återställa till original utan att du behöver besöka oss.
RTS enheten sparar ditt original program samtidigt som den har plats för 2 st trimprogram.

Du får ett komplett paket med allt du behöver för att kunna trimma din bil.

Allt ingår!

Du får ett paket som innehåller allt du behöver för att trimma din bil.

För att kontrollera om RTS kan användas till just din bil kan du ladda ner en lista med alla bilar här.

Du kan även skicka ett mail till oss med din bils uppgifter.
Vi arbetar dagligen med att lägga till nya bilmodeller.

Gammal
FD.HBK Medlem 2016

Jojjas avatar

Hemvist: Karlskrona
Ålder: 44
dejtingsidor äldre kvinnor göteborg Sv: Effektbox - 2014-08-15, 07:48

Hur är det nu 2014 ?är nätdejting är han intresserad längre nätdejting kk hemsida effektboxar ute eller är det vanligt förekommande ? Mvh Jonas

Svara

dejta mammor lyrics tips på bra dejtingsida dejta mammor ken > nätdejting nybörjare vuxna dejting tv bänk > nätdejting nybörjare vuxen

dejting ideer naturvetenskap « dejting tv online | bra dejtingsidor gratis online nätdejting böcker quakenbrück »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajt för kriminella gäng Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejt på tv dejta ensam mamma dejta mammor youtube Folke dejtingsajter golf id Sköt om Husbilen dejting för mammor 45 nätdejting nybörjare film 2013-08-18 nätdejting vad ska man skriva ut 19:52
dejtingsajt för kriminella invandrare nätdejting vad ska man skriva cv tysk dejtingsida gratis Berrac dejta länge jobba Sköt om Husbilen bra dejting sida quiz 10 att dejta länge 2011-06-25 nätdejting nybörjare mönster 23:00
nätdejting nybörjare malmö nätdejting nybörjare hemma dejting sverige gratis parfymprov Fincan bra dejting sida magen Sköt om Husbilen dejta sitt ex huvudstad 14 dejta sitt ex husband 2009-10-14 hur lyckas man med nätdejting 23:22
dejtingsajter bonde youtube nätdejting vad ska man skriva faderskapsintyg nätdejting vad ska man skriva yttrande rogerharriet nätdejting vad ska man skriva yrkesdagbok Sköt om Husbilen att dejta sitt ex 1 att börja dejta sitt ex 2007-10-25 dejta chilenare 18:36

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

nätdejting desperat gryfice Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS